Politie en heimwee.... Wat moet je ermee?? - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Laura Visser - WaarBenJij.nu Politie en heimwee.... Wat moet je ermee?? - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Laura Visser - WaarBenJij.nu

Politie en heimwee.... Wat moet je ermee??

Door: Luis

Blijf op de hoogte en volg Laura

08 September 2012 | Ghana, Tamale


Oke, oke oke... Ik geef 't toe; ook deze zogenaamd stoere meid kan heimwee hebben. Toen jullie lekker allemaal kermis aan 't vieren waren, was ik me de pokkepleuris aan 't vervelen. En daarbij in de wetenschap dat 't in Lutjebroek kermis was... Hmm. Wel geprobeerd om de omgeving weer wat te verkennen en alvast wat voor te bereiden. Maar toch...

Verveling & irritatie
De andere volunteers waar ik wat mee op trok zijn allemaal weer vertrokken en ik deed een poging om mezelf te vermaken. Heb m'n haren maar weer ontvlochten, waar ik toch een paar uur mee zoet was.
Heb ook aan den lijve ondervonden dat Ghanezen erg van bellen houden en erg snel 'verliefd' kunnen zijn.
Vorig weekend kwam Francis over. Een vriend van Jemima die ik uit Accra ken. We lieten hem wat van Tamale zien en hebben Pito gedronken, het lokaal gebrouwde biertje (lauw...). Daarna gingen we TZ eten; typisch Ghanees eten wat niet op m'n favoriete lijstje voorkomt... De volgende dag kreeg ik een ware liefdesbetuiging die ik gelijk heb afgekapt. Best knap als je in 1 dag verliefd op mij wordt. Dan ken je mijn ware aard nog niet ;).
En een andere gozer van drummen van kantoor belde me ook zo'n beetje 5 x per dag. Heb ook bij hem aangegeven dat als er wat gebeurd met me hij het vanzelf wel hoort en me daarom niet 10.000 x hoeft te bellen.
Daarnaast werd ik ook zo'n beetje stapelgek van elk kind wat "Hello Siliminga" roept. Ik probeer lief te blijven lachen naar ze...
Dit alles was dus echt een helpende hand bij m'n goede humeur ;). Gelukkig kan ik altijd op een vriendelijke manier iets duidelijk maken!

Ondertussen probeer ik netjes elke dag m'n vitamientjes te slikken, maar er is langs de weg ook genoeg fruit te verkrijgen zoals overheerlijke mango's, pineapple, bruine bananen en geimporteerde appels.
Het ongedierte hier valt me eigenlijk alles mee. Heb welgeteld 1 week met een Kakkerlak m'n douche gedeeld en de muggen willen ook graag vriendjes blijven. Verrassend ;).
Heb meerdere Ghaneze gerechten geprobeerd, maar ik hou 't het liefst bij rijst of spaghetti. De andere typisch Ghaneze dingen zijn niet echt voor mij geschikt. Krijg ik 't wel voor me neus, dan ben ik ruim een half uur bezig om 't op te eten. Hoezo verwende Hollander?!

Yumba Special School
Gelukkig kon ik afgelopen dinsdag eindelijk beginnen op de Yumba Special School. Samen met Jemima erheen gegaan ("bij de termietenheuvel naar rechts") en welkom geheten door Georgina, de Headmistress van de school. Leuk ook dat er gelijk een paar kinderen naar me toe kwamen, lief lachend (kwijlend) en niet meer van m'n zijde afwijkend. Maar hier vind ik 't juist helemaal niet erg, omdat ik dit erg herken vanuit 's Heerenloo. En wat een verademing dat ze me geen Siliminga noemen!!!
Heb de eerste paar dagen wat rondgekeken, georiënteerd en kennis gemaakt met een aantal kinderen en de docenten. Goed duidelijk gemaakt wie ik ben, wat ik kom doen en wat ik ook van hun verwacht. En ze staan er echt gigantisch voor open en vragen veel dingen. Heb al 2 docenten onder behandeling en bij een meisje met een cerebrale parese een onderzoek uitgevoerd (uiteraard onder toezicht oog van vele anderen).
Maandag beginnen de klassen echt en dan zullen er nog meer kinderen komen. Die week ga ik met name in de klassen meekijken, zodat ik kan zien hoe de kinderen zich gedragen en welke problemen de docenten zien.
Heb nu zo'n beetje 35 kids gezien denk ik. Een aantal met spasme, Downsyndroom en ook vele mentaal gehandicapten. Soms hoor ik ook erg zielige verhalen, maar dat is helaas het leven in Ghana voor deze doelgroep... De meeste hebben wel ouders, maar die doen zo goed als niets voor ze... De school staat dan ook in een buitenwijk van Tamale, zo'n 15 km vanaf het centrum. De kids zijn dan ook allemaal afhankelijk van vervoer die de school bied. Helaas is 1 pick-up broken, waardoor de helft van de kinderen maar kan komen.
Om therapie te geven is er echt helemaal niets, vandaar dat ik jullie sponsorgeld goed kan gebruiken. Gelukkig komt dat dus goed terecht! Deze week en a.s. maandag ga ik de eerste spullen (proberen te) regelen, zodat ik echt kan beginnen. Gelukkig kan ik ook veel gebruik maken van materiaal wat er gewoon is in de natuur. Wordt dus een beetje behelpen, maar echt wel een uitdaging. Ben dan ook superblij dat ik EINDELIJK kan doen waarvoor ik ben gekomen en dat ik niet meer uit m'n neus hoef te eten. Oke, dat kan na 13 uur, want de schooltijden zijn van 8 tot 13... Maar dan kan ik de dossiers bijwerken, oefenmateriaal maken en weet ik wat nog meer...

"Zoom-police"
Ohja, zou 't bijna nog vergeten door m'n enthousiasme over de Yumbaschool. Het voordeel van de enige Siliminga on a motorbike is namelijk ook gelijk een nadeel. En ik heb een verkeersregel ontdekt!! Dinsdag was ik vrolijk de stad in om wat rond te kijken voor mogelijk oefenmateriaal. Bij de kruispunten stonden wat mensen van de "zoom-police", dus ik reed braaf met de horde mee. Was van plan daar te keren, maar dat deed ik maar niet. Zou ik wel bij het volgende stoplicht doen. Op 't moment dat ik dat deed, kwam er direct zo'n lulhannes achter me aan: kwaad liet hij me stoppen en pakte m'n sleutel af. Het kwam er op neer dat ik mee moest naar het bureau en voor het gerecht moest komen of een boete moest betalen van 70 Ghanese Cedis. Had daar dus echt geen zin in en had ook niet zo veel geld bij me. Ben er uiteindelijk onderuit gekomen door 20 Ghaneze Cedis te geven die gelijk naar een ' friend' van hem ging.. Geloof er de ballen van dat dit de normale gang van zaken is... Vooral omdat ik naar een of ander kraampje langs de weg werd meegenomen...
Maar goed, voortaan dus niet meer doen!

Volgende week ga ik dus weer lekker aan de gang! Vind het leuk om al jullie reacties te lezen, dus blijf dat ook vooral doen! En niet stiekem alleen lezen en geen reactie geven he ;).


Liefs Luis

  • 08 September 2012 - 15:32

    Nanda:

    Hej Laura,

    als ik in je verslag lees hoe er met de mensen met beperking omgegaan word ben ik toch weer erg blij met onze verzorgingsstaat. Ondanks allerlei bezuinigingen die ons te wachten staan hebben we nog lang niet te klagen (wat we uiteraard graag doen). Ik ga vannacht weer erg blij naar Leekerweide en zie hoe onze mensen met beperking verzorgd/begeleid worden.

  • 08 September 2012 - 15:58

    Tina:

    Jeeej! Eindelijk werk! Kan me voorstellen dat n aantal dingen ook echt irritaties opwekken, grrr! Succes!

    X

  • 08 September 2012 - 16:29

    Neef Michel:

    Hey Laura! Ik was tot dit moment schuldig aan het wel lezen en niets schrijven ;)
    Goed om te lezen dat er eindelijk weer wat actie plaats vindt vanaf komende week en 1 troost... Ik ben ook niet naar de kermis geweest...

    Ik vind het echt heel knap van je wat je allemaal onderneemt daar, petje af!

    Zet 'em op volgende week en blijf die loverboys van je afslaan hoor. Wij van de vissers zijn nou eenmaal woest aantrekkelijk en daar wennen ze maar aan!

    Groetjes Michel

  • 08 September 2012 - 16:33

    Marian:

    He Laura!
    Inderdaad ik ben zon persoon die je verhalen leest maar geen reactie achterlaat!
    Wat super leuk om je verhalen te lezen.
    Gelukkig kun je nu eindelijk aant werk, dingen doen waar je voor gekomen bent! Ben benieuwd hoe ze het oppakken. Hoop dat ze dingen van jou aannemen en dit gebruiken, dat zou super zijn.
    Nog heel veel succes en plezier en ik blijf trouw je verhalen lezen.
    Doeidoei!! Liefs

  • 08 September 2012 - 16:50

    Saskia O:

    hey lau,
    leuk om je avonturen te lezen hoor!!
    jammer dat je je in het begin zo verveelde maar gelukkig kan je nu echt aan de bak. hoop dat t lukt allemaal.
    lekker dat je al aardig gewent bent en mooi op een moter rond crost. zal idd een hoop bekijks hebben daar.
    heel veel plezier nog en succes met je project.
    liefs sas

  • 08 September 2012 - 17:58

    Jacqueline:

    Heeeeej Laura!

    Wat lekker dat je nu eindelijk aan de slag kunt!
    Die verveling is ook niet alles.
    Het zal mij benieuwen hoe ze het allemaal gaan vinden.
    Moet elke keer wel erg lachen hoor om de manier van schrijven van je. Hahaha
    Leest wel lekker weg zo voor ons.
    Nou als ik het zo lees kan je dus met zo'n 20 nieuwe liefdes thuis komen????
    Heel veel succes nog en we kijken alweer uit naar je volgende (lachwekkende) verhaal!
    Oh ja met ons gaat alles goed!

    Liefs Jacqueline

  • 08 September 2012 - 19:13

    Marlien:

    Hee Laura,

    Het was weer erg leuk om lezen. De foto's maken het af! Nu echt aan het werk... Leuk! Geniet ervan!

    Liefs Marlien

  • 08 September 2012 - 20:16

    Harleypapa:

    Heej Kawaluis,

    Lekker dat je kunt doen waarvoor je bent afgereisd, wat die kermis betreft volgend jaar ben je gewoon weer van de partij, waarschijnlijk heb je toch nog de nodige katers gemist wat wel weer een prettig idee is. Als zo,n roetmop je weer aanhoud geef hem dan maar wat kralen of ,n spiegeltje je kunt hem ook nog ,n handjevol zilverpapier geven want ik heb hier nog ,n emmer vol staan, wat die aanbidders van je betreft moet je ze misschien maar ,n knietje geven dan zullen ze wel bedaren als ze van die grote pijnlijke ballen hebben, morgen gaan we lekker barbecuen met Paul en Dustin, ik denk dat wel lekkerder is als wat jij daar te eten krijgt want wat ik op die foto zie ziet er niet al te smakelijk uit :( .Morgen nog eerst even ,n rommelmarkt afwerken misschien kan ik nog wat beeldjes opdoen, verder weet ik niet zoveel, ik ga zo lekker eerst een Kanonnetje drinken met ,n lekker toastje met Pikantje en wat andere vreetattributen.

    Groeten uit Lutjebroek van Harleypapa & Mama

  • 08 September 2012 - 21:26

    Rosalie:

    Anoela Laura,
    Wat heerlijk om je verhaal te lezen! Wat fijn dat ze op yumba zo open staan en dat je zoo hard aan het werk bent. Ik ben heel benieuwd wat de docenten van je kunnen leren en mogelijk ook in de toekomst kunnen blijven doen voor de kids.

    De huwelijksaanzoeken zullen wel blijven komen denk ik, je ziet er nogal stoer uit op de motorbike!

    Leuk, geniet lekker daar.

    Groetjes Rosalie.

  • 08 September 2012 - 21:32

    Tamara:

    He Lau,

    Leuk weer wat van je te horen! Super dat je nu lekker aan de slag kunt, daar ben je tenslotte voor gekomen en dat vervelen wordt natuurlijk ook vervelend :-) Ik hoop dat je nu helemaal je draai kunt vinden en een hoop mooie dingen meemaakt.. Succes nog! Dikke kus Tamara

  • 08 September 2012 - 21:40

    Cindy:

    he Luisje,

    We zeiden ook al tegen elkaar met kermis: zit dat arme meisje daar, helemaal in Ghana.. en wij hier, rare wereld soms... maar goed, luis; je weet waar je het voor doet! Kermis was top maar joh, als je er niet bent, weet je ook niet wat je mist.. en daarnaast, in Lutjebroek worden de mannen niet in 1 dag op je verliefd en in Ghana wel! ;)

    Dat fruit! Lekker!

    Heftig om te lezen over de gehandicapten, ff omschakelen denk ik he.. goed dat je daar aan de slag gaat. Het verschil tussen hier en daar he, zo vreemd..

    Nou, succes weer meis!

    ( ps hier is het nog steeds lekker zomer, warm en zon, heerlijk, is het daar echt heel warm of goed te doen?)

    xx cin

  • 08 September 2012 - 22:27

    Edith:

    Hey Laura,

    Wat zal je de kermis gemist hebben!!! Fijn dat je aan de slag kan op school. Ik ben heel benieuwd hoe je dat gaat ervaren. En als ik je verhalen lees...heel veel herkenning :-).

    Liefs Edith

  • 09 September 2012 - 10:39

    Tante Rika:

    Hallo Laura,wat super dat je nu bent begonnen waar je voor gekomen bent en waarschijnlijk straks tijd te kort om alle ideeen die je wil doen waar te maken.
    Leuk om je verhalen te lezen !Het eten ziet er ook heérlijk uit,maar gelukkig hebben ze heel veel fruit en dat is altijd lekker.Op de foto's een blije laura dus dat is helemaal goed.
    Veel succes met je werk en geniet van de momenten wanneer een kindje blij is met jou!!
    liefs tante rika en ook van ome gerrit

  • 09 September 2012 - 11:05

    Lotte:

    Hoi Laura,

    Wat een mooi verslag heb je neer gezet. Bijzonder om te lezen. De schoolvakantie is nu dus voorbij en je kunt lekker aan de slag. Fijn voor je. Wat betekend ' Siliminga' eigenlijk? Zo uit je verhaal op te maken niet iets heel positiefs...
    Kermis Lutjebroek is volgend jaar weer, dat is een troost toch. Heel veel succes en plezier!
    Groetjes Lotte

  • 09 September 2012 - 12:49

    Sas S:

    hey Lau

    heerlijk verhaal weer! Kan me helemaal indenken hoe dat gegaan zou zijn! Eten ziet er goed uit, en alles went uiteindelijk hoor, gewoon vaak genoeg eten hahaha... En niet tegelijkertijd aan die geit met zn moederkoek denken hahaha....
    Heel veel succes met je nieuwe project het klinkt echt fantastisch, je kunt je energie en geld er helemaal in kwijt en zij hebben hier ECHT wat aan!! Good luck!

    xxx Sas

  • 09 September 2012 - 12:55

    Gerrit En Rika:

    Heerlijk dat je nu kunt gaan doen waar je voor kwam
    Wat betreft de Lutjebroeker kermis alles is weer perfect verlopen en ook zonder jou is het bier bij Harlypapa
    op geraakt (volgend jaar ben je er weer bij )
    Wat betreft de bekeuring je kunt natuurlijk je charme in de strijd gooien maar de kans is groot dat je in de kortste keren het hele politie corps achter je aan hebt zitten met allerlei liefdes verklaringen
    Dus misschien beter om een foto van je vader (met Harly ) te laten zien en te zeggen dat hij onderweg is
    We hopen dat je de komende tijd goed kunt gebruiken en wensen je veel geluk en wijsheid toe
    Groetjes Gerrit en Rika

  • 09 September 2012 - 17:17

    Esmeralda:

    Hey laura,

    Wat voor muggen hebben ze daar in Ghana?! Of ben je mega aan het krabben geweest ;-)
    Toppie dat je nu eindelijk kunt beginnen daar met werken. Je zult echt eer van je werk hebben in de wetenschap dat je begint met 'niets'. Ze boffen maar met je!

    x es

  • 09 September 2012 - 22:21

    Jenny Buis:

    Hoi Laura,

    Ik vind het heel leuk om je verhalen te lezen. Je schrijft leuk en grappig. Ik zie helemaal voor me hoe je daar rondloopt en de mensen op je reageren.
    Maar nu mag ik niet meer 'stiekem alleen lezen'. Ik geef je eigenlijk wel gelijk, het is leuk om te lezen wat er over je verhalen gedacht wordt. Ik zou zeggen, gewoon doorgaan me schrijven, het is echt heel leuk. Ik ben blij voor je dat het wat drukker wordt nu. Kan je je goed nuttig maken. (tja, als je er dan toch bent...:))
    Nou ik wacht met smart op je volgende bericht, heel veel succes met de kinderen daar!

    Groetjes Jenny
    PS (wsch heb je het al gehoord, maar onze eerste wedsteijd hebben we verloren..:( Je wordt gemist in het team hoor!

  • 09 September 2012 - 23:28

    Erna:

    Hoi hoi,

    Zo, weer een beetje bij gelezen! Tja, heimwee, niet leuk, maar komt vast goed.

    Voetbal was slecht van de week. We missen je dus ;-)
    Groetjes Erna

  • 10 September 2012 - 11:55

    Gerda :

    Hoi Laura,

    ik herkende je voeten bijna niet! jij hebt toch wel een innige relatie met de muggen hoor. Wij zijn vorige week een weekje gaan fietsen in Drenthe, en toen hebben wij ergens gegeten bij een eetcafe dat heette de Muggenbeet, is het niet toepasselijk?
    wel fijn voor je dat je nu aan het echte werk kan gaan beginnen.de therapie met de kinderen daar.

    Het fruit op de foto ziet er allemaal lekker uit, lekker rijp allemaal.'
    Laura werk ze en groetjes van ons uit Grootebroek,
    Jan en Gerda, en blijf er foto's op zetten, ( ik vind die vlechtjes niet zo leuk bij jou passen hoor)

  • 10 September 2012 - 13:19

    Neefje Rob:

    Hee Laura!

    Kermis Lutjebroek was inderdaad erg vet, maarja volgend jaar is het gewoon weer kermis dus maak je maar niet druk. Op zich wel grappig al die liefdesbetuigingen, maar zo te lezen zit je smaak er niet echt tussen :p. Verder leuk verhaal en leuk dat je aan de slag bent met die kinderen. Succes ermee!

    Groet Rob

  • 10 September 2012 - 18:41

    Wendy L:

    Heel leuk om je verhaal weer te lezen en om je foto's te zien zo krijg je een beetje een indruk hoe het er bij je uit ziet en wat jij allemaal mee maak.

    Joehoe en dan kan je eindelijk aan de bak. Na die dagen vervelen zal het wel heerlijk zijn om weer wat te doen en vooral te doen waarvoor je gekomen ben!!

    Veel succes met je project!

    Kijk weer uit naar je volgende verslag.

    Liefs Wendy



  • 11 September 2012 - 08:36

    Fem:

    Hoi Laura ik blijf je wel een reactie geven op je mooie dagboek hoor Ik geniet hoe jij het allemaal beschrijft Je kunt er wel een boek van maken joh En wat fijn dat je nu eindelijk aan de slag kunt met de kinderen waar je eingelijk voor was gegaan he? En ik zou nu maar oppassen voor de politie daar anders worden ze nog rijk van jou ha ha vriendelijke groetjes Fem uit Midwoud

  • 11 September 2012 - 12:38

    Marleen:

    Heerlijk voor je dat je eindelijk aan de slag kan, kan me voorstellen dat je je na een tijdje dood verveelt!
    En dat eten ziet er niet best uit, maar gelukkig heb je je vitamientjes iig op zak :)
    Vind het echt super wat je daar gaat doen met die kinders! Succes met je project!!!

  • 12 September 2012 - 10:58

    Gerdine:

    Hahahah dat haar van je toen het ontvlochten was. Ze zeggen wel eens... dat je op mensen gaat lijken als je lang met ze omgaat. Nou dat klopt!! Hahaha
    Gelukkig dat je nu aan het werk bent... Daar ben je natuurlijk voor gekomen.
    Je benen zien er trouwens wel erg pijnlijk uit.... Kut muggen!

    Heel veel succes meis!

  • 12 September 2012 - 15:23

    Mireille Van Vliet:

    Hoi Laura,
    lastig hoor die verveling en heimwee, maar nu je lekker aan de slag kan zal dat in elk geval overdag veel minder zijn. Sávonds en zondag is altijd nog stil en een uitdaging. Wat heerlijk he dat fruit. Vooral die mago's zijn daar veel lekkerder. Hier in Nederland eet ik ze niet meer, zijn zo vies vergeleken met daar. Ik ben lekker bezig met mijn bedrijf. En zoals je misschien weet is vandaag stemdag. Benieuwd wie er de winnaar gaat zijn en hoe het verder met ons landje gaat. Nou zet hem op met je goede werk.

    Mireille

  • 13 September 2012 - 12:21

    Noortje:

    Wat fijn dat je eindelijk aan de slag kan, een bijzonder doel heb je trouwens! Heel mooi om met deze doelgroep te mogen werken. Succes met het vinden van de juiste spullen en met het wachten daar op ;) Mijn ervaring is dat je erg creatief wordt van wat je al om je heen hebt!

  • 13 September 2012 - 21:26

    Nanda:

    Hoi Laura,

    Wat een verhalen en belevenissen! Wel heftig en stoer wat je doet, daar kan geen Bootcamp tegen op!! Ik hoop dat je nu wat je draai gaat vinden en lekker je ding kunt doen. Wel jammer dat we via de digitale snelweg nog geen bier of iets anders dan spaghetti naar je toe kunnen sturen:-). Zet 'm op. We blijven je volgen!

    Groetjes Nanda

  • 13 September 2012 - 22:06

    Peter Zonneveld:

    Hoi laura

    Het is heel leuk om te lezen wat je allemaal uitspookt . Wat een ervaring in zo,n ver land met allemaal eigen gebruiken wat elke keer weer veel aanpassingen vraagt .
    En zonder spullen is het wel behelpen maar evengoed succes met je school en maak er wat moois van met lachende kinderen dat geeft vast een goed gevoel.

    gr peter en jeanette

  • 14 September 2012 - 12:55

    Ireen Bonnerman:

    Hé Laura,
    Het gaat dus goed met je, op wat ongemakken na dan. Maar die geven je weer stof tot het schrijven van je boeiende verslagen. En die foto's: echt heel leuk en bijzonder!
    Nu is dus de tijd aangebroken om te gaan doen waarvoor je naar Ghana wilde. De tijd zal omvliegen. Pas goed op jezelf en bedenk; je kunt niet alles (alleen) oplossen. Heb je een beetje hulp van handige mensen om je heen?
    Liefs Ireen.


  • 14 September 2012 - 15:00

    Annie En Harie:

    Hoi Laura
    Ik had nog in gedachte om langs te komen, maar na het zien van al dat lekkere eten kom ik toch maar niet te gast. Zo te zien sta je ook je mannetje(vrouwtje) wel met al die aanbidders.
    Ook leuk dat je nu eindelijk aan de slag kunt. Je zult op deze manier heel veel ervaring opdoen. Groetjes uit Goes

  • 15 September 2012 - 20:12

    Karin:

    Hey Laura,
    Lekker hoor nu eindelijk kunnen starten met datgene waarvoor je bent gekomen.
    Heerlijk om je verhalen te lezen om het zo zijdelings te kunnen volgen.
    Wij boffen maar in Nederland hoe alles is geregeld en dat de meeste cliënten nog wel familie hebben die ze niet in de steek laten zoals daar in Ghana.
    Liefs,
    Karin

  • 15 September 2012 - 21:41

    Karin Van Ophem:

    Hey Laura,

    Leuk om je reisverslag te lezen. Hoe is het afgelopen week gegaan op de Yumba Special School?
    Ik vind het zo stoer dat je daar bent en die kinderen gaat helpen!

    xxx Karin

  • 16 September 2012 - 13:08

    Hans Trousselot:

    Hi Laura,

    Dat van die politie is een bekend verhaal. Ze zijn corrupt en jij bent als blanke dame rijk in hun ogen. Dus ze proberen je te misleiden en geld af te troggelen. En dat verdwijnt in hun eigen zak.
    Zo heb ik ook meegemaakt dat een auto 1 dag van de weg moest en bij het ophalen was alles uit het interieur gesloopt.
    Zo te lezen ben je al aardig ingeburgerd en leer je met de ghanese gewoonten en ongemakken om te gaan. Over een tijdje zijn er verkiezingen en ook de propaganda bijeenkomsten zijn heel fleurig en met een hoop lawaai. Ik ga ervan uit dat de verkiezingen normaal doorgaan ondanks dat de de zittende president deze zomer is overleden.
    Zie je volgende verslag met belangstelling tegemoet.

    Groetjes,
    Hans Trousselot

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Laura

Ik ben Laura! En ik heb weinig rust in mijn kont, dus het wordt soms tijd om weer even weg te gaan; weg van het werk, weg van Nederland, weg van het 'normale' leven :). In mijn vrije tijd zorg ik er altijd voor dat ik wat te doen heb; sporten, lezen, motorrijden, vriendinnen, vrienden en feestjes. Naast mijn vrije tijd ben ik als oefentherapeut Mensendieck ben ik werkzaam in mijn eigen praktijk in Volendam en als kinderoefentherapeut in Heerhugowaard.

Actief sinds 05 Maart 2012
Verslag gelezen: 1619
Totaal aantal bezoekers 61995

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2019 - 01 April 2020

Laura en Roy ontmoeten Azië!

09 Oktober 2016 - 08 Januari 2017

Laura ontmoet Oeganda!

13 Oktober 2014 - 10 Januari 2015

Laura ontmoet Kameroen

31 Juli 2012 - 03 Januari 2013

Laura ontmoet Ghana...

Landen bezocht: