Stuiterbal... - Reisverslag uit Lutjebroek, Nederland van Laura Visser - WaarBenJij.nu Stuiterbal... - Reisverslag uit Lutjebroek, Nederland van Laura Visser - WaarBenJij.nu

Stuiterbal...

Door: Halid Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

31 Juli 2012 | Nederland, Lutjebroek


Stuiter, poing, poing stuiter… Hoezo zenuwachtig???! ;) Kop vol gedachten wat ik niet moest vergeten en wat ik nog moest doen… Alles moest uiteraard op ’t laatste moment gebeuren. Nu snap ik ook waarom wordt aangeraden om 2 weken van te voren volledig vrij te nemen. Had verstandig geweest. Helaas komt verstandig niet in mijn woordenboek voor.
Nog een paar leuke dingen meegemaakt zoals de Zwarte Cross en Outdoor Stereo. In Ghana zullen dat soort feestjes namelijk niet aan de orde zijn!
De laatste dingen in Volendam afgerond; patiënten overgedragen, belastingzaken geregeld, administratie afgerond, etc. Thuis alles netjes achtergelaten; alles schoonmaken (echt m’n favoriete bezigheid), tuin opknappen, auto en motor schoonmaken en alles opruimen! Wat een troep kan een mens hebben…

Gister nog even m’n laatste prik gehaald, m’n backpacks maar eens ingepakt en net online ingecheckt. Straks m’n eerste malariapil innemen tijdens mijn laatste avondmaal in Lutjebroek bij m'n ouders ;)! Er zullen nog vele malariapillen volgen…

In m’n vorige blog was te lezen dat ik ineens een ander project moest zoeken voor de 1e paar weken i.v.m. vakantie van de Yumba Special School in Ghana. Hoorde van iemand dat ze in Ghana echt op ’t laatste moment kunnen beslissen wanneer en hoe lang er vakantie is. Ach, kan ik alvast aan de Ghanese cultuur wennen ;). Maar moest daarom dus ineens op zoek naar een ander project via de organisatie van CID. Daarom heb ik gekozen voor het project Gigdev, wat staat voor Girls Growth and Development. Hierbij kan ik jonge moeders en vrouwen helpen bij klusjes om zichzelf te kunnen redden, zoals naaien, knippen, batikken en eventueel het geven van Engelse les. Komt m’n creatieve kant toch nog ‘s ’n keer van pas! Over m'n Engelse woordenschat hebben we het nu even niet! Nu afwachten hoe dat gaat worden. Is uiteraard heel anders dan ik verwacht had, maar beter dan 4 à 5 weken zitten niksen.

Iedereen ook nogmaals bedankt voor de lieve kaartjes, berichtjes, cadeautjes en uiteraard het sponsorgeld. Ik heb een mooi bedrag bij elkaar gekregen en hoop dat ik daar met behulp van jullie steun en bijdrage iets moois voor kan doen!

Van iedereen bijna afscheid genomen de afgelopen weken, wat niet altijd even makkelijk is. Iedereen die ik spreek zie ik volgend jaar pas weer... Dus gelukkig nieuwjaar alvast, voorzichtig met 't vuurwerk ;).

Mochten jullie mij willen bereiken, dan kunnen jullie mij mailen via skoftige_laura@hotmail.com. De vraag is uiteraard of ik gemakkelijk op het internet kan, dus verwacht niet binnen een week antwoord ;). Ik maak geen gebruik van mijn mobiele nummer, dus smsen en whats-appen kan niet meer! Ik neem een Ghanees nummer en die laat ik jullie nog wel weten. Wel ga ik proberen om te skypen… Mocht je dat willen dan is m’n gebruikersnaam Kawaluis66. Post kan gestuurd worden naar:

CID-Ghana office
Laura Visser (volunteer)
Gumani new road
PO Box 2293
Tamale, Ghana

Nu op naar Ghana, 10.000 x alles controleren; nog even geduld hebben vandaag en om 23.55 vertrek ik eerst naar Istanbul. Daar zal ik vanaf half 5 met m’n ziel onder m’n arm ronddolen tot ik een heerlijk slaapplekje gevonden heb op het vliegveld. Wat leesvoer mee op m’n tablet die Paul via z’n werk bij de Toekomstgroep kon regelen en de Lonely Planet; eens kijken of de Mount Fuchi in Ghana te beklimmen is door mij …:D.
Dan rond een uur of 15.30 m’n vlucht naar Accra waar ik wordt opgewacht door Jemima. Zal ik als enige blanke aankomen of zal ’t meevallen?! En dan…. Tja…Wat staat me te wachten… jullie lezen ‘t!

Liefs Laura Halid :D

  • 31 Juli 2012 - 14:15

    Suzan Brieffies:

    Jeetje wat spannend zeg!!
    ik kan je helaas geen gezelschap houden op Istanbul, haha!

    Ik wens je heel veel plezier en succes, ben heel benieuwd hoe je het gaat hebben!
    Xxx suus

  • 31 Juli 2012 - 14:38

    Ieteke:

    Ha Laura,

    Hele goede reis, geniet en veel plezier. Ik ga je in ghana treffen als alles goed gaat, kijk er naar uit!

    groetjes, ieteke

  • 31 Juli 2012 - 16:10

    Fem Bosch:

    Hallo Laura ik wens je goede reis en hoop dat je het naar je zin hebt daar groetjes Fem

  • 31 Juli 2012 - 18:03

    Anne En Rob:

    Hé Lau,

    Ik word al zenuwachtig van je verhaal...haha!
    We wensen je een goede vlucht!
    Geniet vooral van elke dag, want voor je het weet is het al weer voorbij...
    Heeeeel veeeel plezier!

    Dikke kus van Anne en Rob

  • 31 Juli 2012 - 18:09

    Hoi Laura ,:

    wij blijven op d ehoogte van je lebven in Ghana,

    héél véél succes, en Spannend hoor !!!!!!

    groetjes Jan en Gerda

  • 31 Juli 2012 - 19:01

    Tina:

    hihi jij ook alvast fijne feestdagen en veel geluk in 2013 :p

    X

  • 31 Juli 2012 - 19:33

    Karin:

    Jeetje Laura, lange reis voor de boeg. Ik hoop dat je niet al te gebroken aan komt.
    Probeer te relaxen, dan komt alles goed :) :)
    Tot je verhalen in Ghana
    xxx

  • 31 Juli 2012 - 19:39

    Caroline:

    He Lau!

    Heel spannend voor je! Slapen op het vliegveld heb je al ervaring mee dus dat komt wel goed ;).
    Heel veel succes en geniet van alle geweldige ervaringen.

    Gr Caro

  • 31 Juli 2012 - 20:12

    Marlien:

    Hoi Laura,

    Ik wens je heel veel plezier in Ghana! Het zal niet altijd even makkelijk zijn, maar ga vooral genieten! Heel veel succes en ik ben erg benieuwd naar je avonturen!

    Liefs Marlien

  • 31 Juli 2012 - 20:29

    Veronique:

    Hee Laura,
    Heel veel succes en vooral plezier toegewenst!
    Dit eerste verslag was al leuk om te lezen.
    We blijven je volgen!!

    Edwin, Veronique & Thomas

  • 01 Augustus 2012 - 06:08

    Nanda:

    Hej Laura,

    Kerstballen breien schijnt ook hot te zijn, ik heb net gelezen dat je creatief bent dus dat moet niet te moeilijk zijn.
    Geniet van je avontuur en ontzettend veel plezier daar !!!.

    Gr. Nanda/Jos en de kids

  • 01 Augustus 2012 - 09:41

    Saskia :

    Hey Lau,
    En daar zit je dan in Istanbul... Nou voor vanavond alvast Akwaaba (welkom) in Ghana! Er zullen vast 100en taxi chaffeurs op je af komen om je te brengen naar waar je maar wilt dus Debbi (nee) is misschien ook nog wel een handig woordje... Hoop dat je meteen opgehaald wordt!! Ik weet nog wel dat de communicatie bij ons toen een beetje mis was gegaan en we de eerste 2 dagen onszelf in Accra moesten vermaken, wat prima was gelukt trouwens hoor!! Accra is een superstad en hartstikke veilig!!
    Nou nogmaals heel veel plezier, geniet van alle nieuwe indrukken, o en nog een beetje Twi waar ik nu op kom: kra kra (een beetje). Enjoy!!

    xxx Saskia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Lutjebroek

Laura

Ik ben Laura! En ik heb weinig rust in mijn kont, dus het wordt soms tijd om weer even weg te gaan; weg van het werk, weg van Nederland, weg van het 'normale' leven :). In mijn vrije tijd zorg ik er altijd voor dat ik wat te doen heb; sporten, lezen, motorrijden, vriendinnen, vrienden en feestjes. Naast mijn vrije tijd ben ik als oefentherapeut Mensendieck ben ik werkzaam in mijn eigen praktijk in Volendam en als kinderoefentherapeut in Heerhugowaard.

Actief sinds 05 Maart 2012
Verslag gelezen: 583
Totaal aantal bezoekers 61990

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2019 - 01 April 2020

Laura en Roy ontmoeten Azië!

09 Oktober 2016 - 08 Januari 2017

Laura ontmoet Oeganda!

13 Oktober 2014 - 10 Januari 2015

Laura ontmoet Kameroen

31 Juli 2012 - 03 Januari 2013

Laura ontmoet Ghana...

Landen bezocht: