De plannen zijn iets gewijzigd... - Reisverslag uit Venhuizen, Nederland van Laura Visser - WaarBenJij.nu De plannen zijn iets gewijzigd... - Reisverslag uit Venhuizen, Nederland van Laura Visser - WaarBenJij.nu

De plannen zijn iets gewijzigd...

Door: Laura Halid

Blijf op de hoogte en volg Laura

15 Juli 2012 | Nederland, Venhuizen

Met nog 2,5 week te gaan vliegt de tijd voorbij! Ondertussen afgestudeerd tot Kinderoefentherapeut na 1,5 jaar studie. Daarnaast in de afgelopen tijd van alles en nog wat aan ’t regelen. Het belangrijkste was het regelen van m’n visum bij de ambassade in Den Haag. Dus op naar The Hague met 4 pasfoto’s, m’n “gele boekje”, 2 brieven c.q. uitnodigingen van CID-Ghana en uiteraard mijn paspoort. Stipt om 10 uur aangekomen en een uur moeten wachten om in een klein hokje te zitten voor 5 minuten; papieren ingevuld, 50 euro betalen en weer naar huis! Maar gelukkig wordt ik toegelaten in Ghana ;).

Eind mei naar een informatiebijeenkomst geweest met m’n ouders en nog 2 andere vrijwilligsters die eerder heen gaan voor een kortere periode. Vanaf dat moment komt ’t echt wel dichtbij… Dagelijks ben ik er nu wel mee bezig. Ik streep dingen af op m’n to-do-list, maar er komt ook steeds weer wat bij. Veel dingen aan het afronden. Iemand geregeld voor m’n huis, de overdracht van m’n praktijk voor m’n waarnemer, administratie ordenen, etc. etc…
Daarnaast een internationaal rijbewijs gehaald, de laatste (denk ik..) spullen aangeschaft zoals een klamboe, een voorraad Deet, vitaminepillen en weet ik veel wat nog meer. Wordt knap om dat in 1 backpack te krijgen, dus waarschijnlijk toch maar een 2e backpack erbij.

Op Noorderhaven ben ik nog een aantal dagen aan het masseren geweest van cliënten en personeel met als doel sponsorgeld ophalen. Daarvoor ook druk bezig geweest met het schrijven van een artikel voor het vakblad van Mensendieck en ik ben bij een heleboel huishoudens ongevraagd binnengekomen door de brievenbus :). Heel West-Friesland weet nu wie ik ben en wat ik ga doen! Gelukkig heeft deze ‘inspanning’ wel de nodige sponsors opgeleverd van bekenden, onbekenden en ook uit onverwachte hoek! Lieve mensen; bedankt voor jullie sponsor! Hopelijk kan ik met dit bedrag een bijdrage leveren aan het opzetten van een therapie-ruimte met de benodigde hulpmaterialen. Hoe ik dat wil gaan verwezenlijken is weer een tweede… Allerlei plannen spoken door mijn hoofd en een hoop mensen komen met goedbedoelde tips. Het punt is dat ik eigenlijk niet goed weet wat ik daar kan verwachten. Het plan is om de lokale bevolking mee te laten helpen om (oefen)materiaal te maken zodat de lokale economie gestimuleerd wordt, er werkgelegenheid wordt gecreëerd en ik dus geholpen wordt, zodat ik aan de slag kan met de kinderen. Dus 3 (malaria)vliegen in 1 klap!

Ook weet ik in welk gezin ik terecht kom: familie Halid Yahaya, waarvan de ouders (58 en 51 jaar) beide docent zijn en de 4 kinderen allen nog naar school gaan in de leeftijden van 25, 20, 18 en 11. Qua namen moeilijk in te schatten of het jongens of meiden zijn… Dus het lijkt een voor Ghanese begrippen redelijk welgestelde familie. Misschien dat ik toch wel elektriciteit zal hebben en ’t best ‘luxe’ zal hebben? I’ll see!

Helaas zijn de plannen wel iets gewijzigd aangezien de school dicht is tot 3 september. Dat betekent dat ik dus niet direct aan de gang kan gaan als Kinderoefentherapeut. De komende week daarom nog even overleg met CID-Ghana, om te kijken of ik misschien in een ander project al iets kan betekenen of misschien voorbereidend werk kan doen zoals het geven van voorlichting. Wordt alleen een beetje moeilijk als ik nog niets weet van de kinderen…

Dit weerhoudt me er echter niet van om de komende 2 weken zogenaamd ontspannen de boel de boel te laten. Van m’n vriendinnen nog een leuk verrassingsuitje gehad, geheel gericht op Afrika en Ghana :). Afgelopen vrijdag voor ’t laatst op Noorderhaven geweest, waar ik over een half jaar weer terug kom. Fijn dat er een mogelijkheid is om onbetaald verlof te nemen! Uit eten geweest met m’n collega’s en ‘afscheid’ genomen van de cliënten. Nog even 2 weken bikkelen in Volendam en uiteraard een paar leuke feestjes tussendoor. En daarna wordt ’t tijd om mijn luxe leventje in te ruilen voor een totaal ander leefpatroon in Ghana als familielid Laura Halid ….

  • 15 Juli 2012 - 20:59

    Marleen Broek:

    Spannennddd!!! En wie weet kom ik je nog vergezellen :D

  • 16 Juli 2012 - 04:28

    Cindy:

    Lau.. wat gaat de tijd toch snel! Ik besef het niet eens, laat staan jij! Het etentje was top he, ik wil nog wel graag je shirt op de foto zien ;)
    Succes weer met alles, rustig aan en neem de tijd, vette ervaring voor de boeg! xx

  • 16 Juli 2012 - 08:19

    Femmy :

    hallo laura ik vind het prachtig om je verslagen te lezen en ik wens je heel veel sterkte met je doelstelling en hoop dat je daar al je dromen kunt verwezenlijken hoor groetjes uit midwoud

  • 16 Juli 2012 - 14:32

    Saskia O:

    ja wordt nu spannend he lau, veel succes nog met alles regelen!! xxx

  • 16 Juli 2012 - 16:04

    Tiny Vriend:

    Hee laura
    Wij gaan volgende week op vakantie
    en daarom wil ik je alvast heel veel succes en plezier toewensen daar in Ghana. Ik hoop dat het allemaal een beetje lukken gaat voor je en succes nog met de laatste voorbereidingen.
    Ik zal de verslagen goed in de gaten houden hoor.
    Spannend allemaal.
    Een hele goeie reis en het ga je goed.

    Groetjes van ons

  • 16 Juli 2012 - 17:50

    Caroline Stavenuiter:

    Hee Lau! Wat ga je fantastisch werk doen daar. Ik ben erg benieuwd naar je verhalen en zal je volgen via deze site. Stoer hoor in je eentje heen voor langere tijd. Ik hoop dat je bij een gezellig gezin mag logeren en dat je veel nieuwe mensen mag ontmoeten en geweldige ervaringen op kan doen. Heel veel plezier en succes met het opzetten van je project!

  • 16 Juli 2012 - 20:46

    Harleypapa:

    Heej Kawaluis,
    Dan moet je de eerste weken maar ,n motor huren dan kun je misschien al wat oefenen in de rimboe, je hebt natuurlijk kans dat je ook nog een boerka moet huren want ze zijn nogal streng in dat soort landen :)) .

    Groeten Harleypapa en Mama

  • 17 Juli 2012 - 12:19

    Ineke Noordeloos:

    Veel succes in Ghana Laura, we zullen je volgen

  • 17 Juli 2012 - 17:00

    Paul En Cornelly:

    Hartelijk gefeliciteerd met je diploma voor kindertherapeut, knap gedaan zo met je werk en voorbereidingen !!
    We zijn benieuwd naar je belevenissen en hopen dat je veel bereikt daar in dat verre Ghana.
    Heel veel succes !! xx

  • 19 Juli 2012 - 11:57

    Marieke:

    Spannend hoor Lau!
    We gaan je natuurlijk super missen, maar wensen je heel veel plezier. We zullen je verhalen blijven volgen!

    x Niels, Marieke, Finn en Scott

  • 22 Juli 2012 - 19:37

    José:

    Hoi Laura,

    Wil ik gaan starten op mijn nieuwe werkplek en wat denk je;
    is de harde schijf gecrast!
    Was het vrijdag de dertiende toen je voor het laatst was?

    Ik wens je vanaf jouw plekje (enige foto trouwens) een goede reis en een fantastische tijd. Zal je wel missen hoor.
    Lief van je collega José

  • 28 Juli 2012 - 12:53

    Hoi Laura:

    Laura,

    Een goede reis gewenst en heel veel plezier en succes ! Zijn benieuwd naar je ervaringen in Ghana!

    Groetjes,

    Ada en Max

  • 29 Juli 2012 - 11:51

    Esmeralda:

    Hey Laura,

    Nu echt de laatste paar nachtjes voor vertrek. Spannend hoor!
    Heel veel succes en vooral veel plezier in Ghana. Fijn dat we je kunnen volgen en mee kunnen leven tijdens je avonturen daar. Ik zal je missen, maar voor je het weet is de tijd weer om. Dus geniet ervan!

    Liefs je carpoolmaatje

  • 30 Juli 2012 - 21:53

    Karin:

    Hey Laura,
    De laatste uren op Nederlandse bodem zijn aangebroken.
    Morgennacht vlieg je dan eindelijk naar Ghana om aan je droom te gaan werken.
    Ik wens je een goede reis toe en heel veel suc6 en plezier. Ik ga je ook missen, maar de tijd vliegt voorbij.......voor we het weten is het 2013 en ben je weer op nederlandse bodem (en op Noorderhaven :).
    Liefs en dikke knuffel, je collega Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Venhuizen

Laura

Ik ben Laura! En ik heb weinig rust in mijn kont, dus het wordt soms tijd om weer even weg te gaan; weg van het werk, weg van Nederland, weg van het 'normale' leven :). In mijn vrije tijd zorg ik er altijd voor dat ik wat te doen heb; sporten, lezen, motorrijden, vriendinnen, vrienden en feestjes. Naast mijn vrije tijd ben ik als oefentherapeut Mensendieck ben ik werkzaam in mijn eigen praktijk in Volendam en als kinderoefentherapeut in Heerhugowaard.

Actief sinds 05 Maart 2012
Verslag gelezen: 742
Totaal aantal bezoekers 62012

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2019 - 01 April 2020

Laura en Roy ontmoeten Azië!

09 Oktober 2016 - 08 Januari 2017

Laura ontmoet Oeganda!

13 Oktober 2014 - 10 Januari 2015

Laura ontmoet Kameroen

31 Juli 2012 - 03 Januari 2013

Laura ontmoet Ghana...

Landen bezocht: