De voorbereidingen.... - Reisverslag uit Venhuizen, Nederland van Laura Visser - WaarBenJij.nu De voorbereidingen.... - Reisverslag uit Venhuizen, Nederland van Laura Visser - WaarBenJij.nu

De voorbereidingen....

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

13 Maart 2012 | Nederland, Venhuizen

Al heel lang ben ik bezig met de voorbereidingen voor deze reis; ruim 1,5 jaar. In eerste instantie alleen wilde plannen in mijn hoofd. Waar wil ik heen? Wat wil ik eigenlijk? Hoe lang ga ik? Daarna stiekem toch verder uitwerken en zoeken op internet wat voor mogelijkheden er allemaal waren. In het voorjaar van 2011 daarom met 3 verschillende instanties contact gehad en een afspraak gemaakt. Uiteindelijk ben ik bij de organisatie CID-Ghana gekomen. Die geeft voor mij de grootste uitdaging; geen voorgekauwd programma wat ik in 4 maanden ga afwerken, maar een plek waar nog helemaal niets is. Dit misschien wel met als gevolg dat ik gefrustreerd raak, omdat ik veel meer wil en niets bereik...

Maar goed! In de loop van 2011 een beetje gaan oriënteren op Ghana en de landen in de buurt. Uiteindelijk was ik er wegens omstandigheden niet zo veel meer mee bezig. Ik kon ook nog niets regelen, omdat het nog te lang zou duren. Hoezo ongeduldig? C'est moi!

Vanaf begin 2012 kon ik gelukkig eindelijk weer dingen gaan regelen. Eerst begonnen met het halen van een hele zoot inentingen. Altijd fijn. Maar gelukkig kan ik nu niet meer hondsdol worden :)! Ook alvast 166 malariapillen bij de apotheek gehaald. Je zal ze maar nodig hebben!
Begin februari kon ik eindelijk mijn vlucht boeken; via Istanbul was de goedkoopste manier. Houdt wel in dat ik langer onderweg ben; ik vertrek 31 juli om 23.55 en 1 augustus kom ik rond 21 uur aan. En wat ik dan ga doen weet ik nog niet!

De afgelopen paar weken een artikel geschreven voor een nieuwsbrief voor mijn werk op 's Heerenloo en een artikel voor het Beweegreden.
Voor de rest kan ik op dit moment nog even weinig doen. Over een tijdje wil ik alvast wat informatie over de voorkomende syndromen/ ziektebeelden gaan opzoeken en moet ik o.a. m'n visum gaan regelen en een gastgezin.
Ook alvast een beetje oriënteren wat ik de laatste maand wil gaan doen; rondtrekken in de landen rondom Ghana?? De Kiliminjaro in Tanzania beklimmen?? Motortocht in Zuid-Afrika....?? We'll see!

Wordt vervolgd!

  • 13 Maart 2012 - 17:30

    Marieke:

    Ziet er goed uit Lau.
    Spannend hoor allemaal! Heel veel succes nog met de voorbereidingen!

    Dikke kus Niels, Marieke, Finn en ....

  • 13 Maart 2012 - 17:37

    Marloes:

    So.. Gekkenhuis daar op de Yumba School!

  • 14 Maart 2012 - 05:59

    Saskia S:

    Spannend hoor Lau! Nou als ik terug ben heb ik genoeg tips voor wat je in Ghana zelf allemaal kunt zien!! T is echt een super land! Succes met de verdere voorbereidingen!!
    xxx Sas

  • 30 Maart 2012 - 21:39

    Jacqueline Raue:

    Hartstikke leuk, ziet er goed uit. Ik blijf je volgen en wens je alle succes! Groetjes Jacqueline (van trigggerpointmassage)

  • 14 April 2012 - 13:27

    Renée:

    Wauw Laura das een gaaf vooruitzicht! Vind het echt iets voor jou, hoop dat je er veel ervaring op doet en natuurlijk kan genieten daar van het land, mensen en cultuur!

    X

  • 12 Mei 2012 - 11:22

    Diana:

    Hey Lau!!!

    "t komt nu allemaal al heel dichtbij. Spannend hoor! We blijven je natuurlijk volgen in de maanden dat je ons gaat verlaten :)
    Succes!

  • 27 Mei 2012 - 12:01

    Peter En Jeanette :

    Hoi Laura

    Ziet er leuk uit en wij gaan je volgen hoor.......
    spannend.

    tot gauw jeanette

  • 04 Juni 2012 - 10:05

    Gerrit En Rika:

    Geweldige uitdaging , heel veel sukses en we wachten af Gerrit

  • 14 Juni 2012 - 09:50

    Eric Veldhuis:

    Dag Laura,

    Ik reageer n.a.v. het stukje in de krant. Heel mooi dat je dat gaat doen.
    Mijn dochter (anneveldhuis.waarbenje etc) 19 jaar komt a.s. zaterdag terug uit Ghana na bijna een half jaar. Zij heeft daar als vrijwilliger o.a. een 4 maanden in een weeshuis in Tamale gewerkt en later nog in een weeshuis in de buurt van Kumasi. Op haar site bij waarbenik staan veel verslagen die je mogelijk een indruk geven. Mijn vrouw en kinderen zijn er ook geweest en waren erg onder de indruk van Ghana.
    Wil je meer weten over b.v. Tamale (internet enzo) of over haar indrukken kan je contact met haar opnemen als je dat wil.
    Anne_Veldmuis@hotmail.com
    In iedergeval heel veel succes gewenst in Ghana en met de verhalen die ik gehoord heb moet dat gaan lukken en is het een onvergeetelijke ervaring.
    Groeten, Eric vader van Anne

  • 18 Juni 2012 - 19:11

    Karin:

    Hey lieve collega,

    Jeetje nog 43 dagen......

    En nog een paar super leuke en gezellige vrijdagen werken en dan......
    snik, snik, snik ga je ons tijdelijk verlaten om je droom waar te maken.

    Veel plezier enne.....lekker gaan genieten!!!

    Ik ga je volgen (en missen!!)

    Liefs,
    Karin

  • 26 Juni 2012 - 22:39

    Ireen:

    Zo laat op de avond, dacht ik kom ik ga eens googlen op "Laura Visser in Ghana". Zo hé, jij bent actief (wist ik eigenlijk wel). Laura ik ben trots op je. Je weet, 23 jaar geleden vertrok ik voor een jaar naar Indonesie om soort gelijk vrijwilligerswerk te gaan doen. Ik kan me dan ook goed voorstellen hoe druk je het de laatste weken hebt met de voorbereidingen. Er komt een heleboel kijken voordat je kunt vertrekken. Een groot avontuur!
    Liefs je collega Ireen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Venhuizen

Laura

Ik ben Laura! En ik heb weinig rust in mijn kont, dus het wordt soms tijd om weer even weg te gaan; weg van het werk, weg van Nederland, weg van het 'normale' leven :). In mijn vrije tijd zorg ik er altijd voor dat ik wat te doen heb; sporten, lezen, motorrijden, vriendinnen, vrienden en feestjes. Naast mijn vrije tijd ben ik als oefentherapeut Mensendieck ben ik werkzaam in mijn eigen praktijk in Volendam en als kinderoefentherapeut in Heerhugowaard.

Actief sinds 05 Maart 2012
Verslag gelezen: 650
Totaal aantal bezoekers 61994

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2019 - 01 April 2020

Laura en Roy ontmoeten Azië!

09 Oktober 2016 - 08 Januari 2017

Laura ontmoet Oeganda!

13 Oktober 2014 - 10 Januari 2015

Laura ontmoet Kameroen

31 Juli 2012 - 03 Januari 2013

Laura ontmoet Ghana...

Landen bezocht: