(Almost) Ready to take off! - Reisverslag uit Hoogkarspel, Nederland van Laura Visser - WaarBenJij.nu (Almost) Ready to take off! - Reisverslag uit Hoogkarspel, Nederland van Laura Visser - WaarBenJij.nu

(Almost) Ready to take off!

Door: Lau'tje

Blijf op de hoogte en volg Laura

12 Oktober 2014 | Nederland, Hoogkarspel

Net een weekje terug van Mongolië en alweer op naar het volgende! Op naar Kameroen!!
M'n tas nu net pas gepakt (alweer lekker op tijd mee..), afscheid genomen van de meeste vrienden, vriendinnen en familie(nog lekker Hollandse pot gegeten!) en nog een paar dagen gewerkt. Tussen de bedrijven door nog de laatste spulletjes halen en bedenken of ik alles gedaan heb.
Zal vast niet!
Ook nog leuke en lieve aandenken gekregen, zoals lieve kaartjes, kleine fotoboekjes, sleutelhanger, drop, pindakaas, nog meer drop, chocolade muisjes, een chocoladeletter en zelfs een kerstboompje! Denken jullie dat ik daar zal verhongeren??? Zeker vergeten dat ik in Ghana juist ben aangekomen ;).

Morgen om 12 uur vliegen Ad en ik naar Istanbul en vervolgens via Yaoundé naar Douala. Een lekkere lange vlucht in totaal. Maar gelukkig heb ik 3 maanden om er van uit te rusten :). Rond 1 uur 's nachts komen we aan in Douala en hoe het dan verder gaat... Dat zien we dan wel weer!

Ook nog niet echt een idee wat ik daar kan verwachten qua voorzieningen; is het luxe of niet? Heb ik stromend water of mag ik weer met een emmertje gaan douchen? Ik weet alleen dat het lekker warm is :).

Uiteraard zal ik voorzichtig doen en ervoor zorgen dat ik 10 januari weer heelhuids terugkom! Dus voor degene die ik niet meer spreek: Take care en fijne feestdagen! Tot in januari ;).

  • 12 Oktober 2014 - 22:30

    Micha Noordeloos:

    Succes en veel plezier met je nieuwe missie in Afrika. Ik zal je reisverslagen weer met veel plezier lezen.

  • 12 Oktober 2014 - 22:40

    Michel Smit:

    Heel veel plezier en gelukkig nieuw jaar!

  • 12 Oktober 2014 - 22:57

    Bianca Marco & Steyn :

    He lautje!
    Alles weer lekker op het laatste moment? Had ik nou niet achter je gezocht.

  • 13 Oktober 2014 - 00:08

    Marleen Broek-Visser:

    Heeeel veel plezier en succes grote nicht!! :-D

  • 13 Oktober 2014 - 07:37

    Wilma:

    Goeie reis!!!

  • 13 Oktober 2014 - 08:33

    Rika Visser:

    Laura goede reis, spannend wat deze reis voor jou zal brengen en wat je daar kan doen voor de mensen.
    Doe voorzichtig! Liefs ome gerrit en tante rika

  • 13 Oktober 2014 - 10:07

    Saskia:

    Ik zou het leuk en interessant vinden om (eventueel tussendoor) een artikel van je te mogen opnemen in de nieuwsbrief van 's Heeren Loo, van de Regio Den Helder (i.s.m. Advisium) over je reis en je belevenissen. Zou je hier aan mee willen werken?
    Misschien even via de email contact leggen??
    Voor nu een hele goede reis en kom terug met mooie herinneringen!!

  • 13 Oktober 2014 - 11:03

    Margreet:

    Ga je goed wijffie!!!

  • 13 Oktober 2014 - 11:29

    Lia Visser:

    Hoi Laura, ik wens je een hele leuke tijd in Afrika. Geniet ervan en schrijf weer mooie reis verhalen. Liefs Lia

  • 13 Oktober 2014 - 14:09

    Ineke Noordeloos:

    Hoi Laura, fijne reis en we volgen je via je verslagen, liefs Gerard en Ineke

  • 13 Oktober 2014 - 17:55

    Saskia S:

    Hoog in de lucht alweer ondertussen... Raar idee! Daar ga je dan weer voor een paar maanden Lautje! Heel veel plezier, ga heerlijk genieten van alle nieuwe indrukken en houd ons op de hoogte van je gekke belevenissen (en alle andere ook ;)) natuurlijk!! Doen wij dat ook!! Liefs Sass

  • 13 Oktober 2014 - 19:29

    Harleypapa:

    Heej Yamaluis, prettig dat we je samen met Roy naar Schiphol hebben begeleid we hopen dat je in Kamaroen weer 'n hoop goeie dingen doet en ook weer veel plezierige ervaringen opdoet het is voor ons uiteraard weer 'n gemis :( maar die drie maanden komen we wel weer door.
    We volgen je verder weer op de site en de hartelijke Groeten uit Lutjebroek van Harleypapa en Mama.

  • 14 Oktober 2014 - 09:48

    De Net Getrouwde Dionne ;):

    Hey meis! Heel veel plezier weer! Ik hoop dat je een te gekke tijd krijgt weer daar!
    Ben weer benieuwd naar je verhalen en je foto's! Groetjes Dionne

  • 14 Oktober 2014 - 17:09

    Ronald Man In T Veld:

    Heel veel succes !

  • 14 Oktober 2014 - 18:47

    Anja:

    Daar ga je weer luis!
    Heeeeel veel plezier, geniet er lekker van!!
    Xx

  • 14 Oktober 2014 - 19:42

    Cornelly Visser:

    Hoi Laura,

    Het is weer leuk je te volgen daar in dat verre Kameroen.
    Doe voorzichtig en geniet ervan!

    Liefs Oom Paul en tante Cornelly.

  • 14 Oktober 2014 - 22:11

    Cindy:

    Vlucht overleefd meid? Ik ben zeer benieuwd hoe het daar is! Warm zal het zeker zijn :)
    Succes en voorzichtig! xx

    ( ps goed dat we elkaar nog net ff gesproken hebben, haha reislustige meiden he)

  • 15 Oktober 2014 - 09:37

    Femmy Bosch:

    Hallo Laura ik hoop dat de reis brengt wat je ervan verwacht had. En je reist nu samen met iemand begrip ik? Succes verder met de dingen die je wilt gaan doen hoor groetjes Femmy

  • 15 Oktober 2014 - 20:13

    Nanda En Jos:

    Hej Laura, heel veel plezier en goede werken. We lezen weer graag van je. Groetjes Jos en Nanda

  • 15 Oktober 2014 - 20:56

    Marieke Derksen:

    Hoi Laura,

    Heel veel plezier en succes met het goede werk wat je weer gaat verrichten!!
    Hier zullen we je uiteraard erg missen maar we zullen je volgen op de voet!!
    Een hele fijne en productieve reis gewenst!!

    Groetjes Marieke
    Notenhout 23!

  • 16 Oktober 2014 - 20:01

    Rick En Marianne Schilder:

    Hoi Laura, wij wensen je veel plezier en doe voorzichtig. We gaan je zeker volgen met je verhalen. Doei!
    Rick en Marianne schilder uit volendam

  • 16 Oktober 2014 - 23:05

    Peter Koot:

    Hoi Laura geniet er van. Afrika is erg mooi weet ik uit eigen ervaring

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hoogkarspel

Laura ontmoet Kameroen

Jahoor, daar ga ik weer! Ik kan er geen genoeg van krijgen en de onrust in mijn lijf zegt; WEGWEZEN! Dus nu op naar... KAMEROEN!

Hier zit het Treasure Centre in Bamenda, in het Westen van Kameroen. In het Treasure Centre komen kinderen met een verstandelijke beperking en de docenten/ begeleiders willen graag meer ondersteuning voor deze kinderen, zodat ze op de best mogelijke manier geholpen worden om hun zelfbeeld, zelfvertrouwen en ontwikkeling te ontplooien.

Dit keer ga ik daardoor meer werken aan gedragsmatige kant van de kinderen i.p.v. daadwerkelijk als oefentherapeut Mensendieck. Ik zal gaan kijken naar de indeling van de klassen, naar passende activiteiten en de basiskennis van de docenten te vergroten.

De eerste 5 weken zal Ad Lock met mij meegaan; een psycholoog die al vaker naar Kameroen is geweest. Na die 5 weken sta ik er alleen voor en zal ik proberen om met die doelen verder te gaan. Wat wij gaan doen is het vervolg van 2 koppels van 2 die in 2013 en 2014 heen zijn geweest.
Tot rond de kerst zal ik deze doelen voort gaan zetten om daarna nog even een paar weekjes rond te trekken in Kameroen. In het Engelse gedeelte wel te verstaan. Op z'n Frans rondtrekken is niet echt aan mij besteed denk ik...

Recente Reisverslagen:

09 Januari 2015

Voulez-Vous Rot op! Time to go!

29 December 2014

Merry Christmas at Mount Cameroon!

19 December 2014

Mission (in)completed; De wereld is verbeterd!

09 December 2014

Yes Sister, No Sister..!

28 November 2014

Met (on)geduld kom je ver!
Laura

Ik ben Laura! En ik heb weinig rust in mijn kont, dus het wordt soms tijd om weer even weg te gaan; weg van het werk, weg van Nederland, weg van het 'normale' leven :). In mijn vrije tijd zorg ik er altijd voor dat ik wat te doen heb; sporten, lezen, motorrijden, vriendinnen, vrienden en feestjes. Naast mijn vrije tijd ben ik als oefentherapeut Mensendieck ben ik werkzaam in mijn eigen praktijk in Volendam en als kinderoefentherapeut in Heerhugowaard.

Actief sinds 05 Maart 2012
Verslag gelezen: 554
Totaal aantal bezoekers 61941

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2019 - 01 April 2020

Laura en Roy ontmoeten Azië!

09 Oktober 2016 - 08 Januari 2017

Laura ontmoet Oeganda!

13 Oktober 2014 - 10 Januari 2015

Laura ontmoet Kameroen

31 Juli 2012 - 03 Januari 2013

Laura ontmoet Ghana...

Landen bezocht: