Laura gaat weer weg! - Reisverslag uit Hoogkarspel, Nederland van Laura Visser - WaarBenJij.nu Laura gaat weer weg! - Reisverslag uit Hoogkarspel, Nederland van Laura Visser - WaarBenJij.nu

Laura gaat weer weg!

Door: Laura!

Blijf op de hoogte en volg Laura

14 September 2014 | Nederland, Hoogkarspel

Jahoor, het is weer tijd om te gaan! Het is tenslotte nog geen eens 2 jaar dat ik al weer terug ben in Nederland na mijn Ghana-avontuur.
Dus tijd om een ander land te ontmoeten. Dit keer Kameroen!

De onrust sloeg weer toe en stiekem was ik weer aan het rondsnuffelen of er niet iets leuks was wat mij wel leuk leek.
Twee jaar naar Tanzania als Kinderoefentherapeut was aantrekkelijk, maar vaag. Dus dan maar reageren op de mail van Noorderhaven dat ze op zoek waren naar mensen die voor 3 maanden naar Kameroen wilden. Een centrum/ school voor kinderen met een verstandelijke beperking die ondersteuning krijgen vanuit o.a. het Liliane Fonds. Ze zochten alleen gedragskundigen, psychologen, logopedisten of creatief therapeuten. Laat ik dat nou net allemaal niet zijn... dus dan maar een creatieve motivatiebrief schrijven. Dit met als gevolg dat ze geïnteresseerd in me waren en graag een gesprek met me wilden vanwege m'n ervaring in de gehandicaptensector én mijn Ghana-ervaring. Helaas viel de keus niet op mij. Dan toch niet..
Tot ik 2 weken later gebeld werd door Ad Lock; de andere waren afgevallen en of ik nog interesse had. JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!! Tuurlijk! Vanaf dat moment had ik nog 'maar' 1,5 maand om alles te regelen; van onbetaald verlof, tot inentingen, visum en m'n ticket (in tegenstelling; voor Ghana had ik 1,5 jaar!).

Dus in de afgelopen periode druk bezig geweest met alles regelen. Nu kom ik erachter dat zelfs ík stress kan hebben... Komt ook omdat we nog 'even tussendoor' voor 3 weken naar Mongolië gaan :).
M'n visum kon in Den Haag gehaald worden; 's ochtends de formulieren brengen en 's middags weer ophalen. Ging een stuk gemoedelijker en gemakkelijker dan op de Ghanese ambassade.
Inentingen had ik niet meer nodig, alleen nog een cholerastempel; viel ook alles weer mee (ook in de kosten...). Malariatabletten uitgeprobeerd en geen gekke bijwerkingen gemerkt (toch??) en nog een paar voorbereidende gesprekken met Ad gehad over wat we daar nou eigenlijk gaan doen.
Ad is een psycholoog die al eens eerder naar Kameroen is geweest. Hij gaat voor 5 weken mee naar het Treasure Centre in Bamenda, in het Westen van Kameroen. Het Treasure Centre is een school met kinderen met een verstandelijke beperking waar al 2 eerdere trajecten van 3 maanden geweest zijn. Wij gaan het 3e traject doen, wat inhoud dat we verder gaan waar de vorige 2 gebleven waren. Daar aangekomen zal het allemaal duidelijker worden hoe we ervoor staan en wat we daadwerkelijk kunnen doen. Na die 5 weken gaat Ad weer terug naar zijn gezin en zal ik tot rond de kerst in het Treasure Centre blijven werken. Daarna wil ik nog 2 tot 3 weken reizen; eens kijken of ik een iets leukere oud en nieuw kan vieren in Kameroen... ;).

Afgelopen week m'n praktijk aan m'n collega overgedragen en m'n to-do-list verder afgestreept en weer aangevuld met andere dingen. M'n hele huis schoongemaakt, motor poetsen (en uiteraard nog een laatste ritje), doei tegen Koeteltje zeggen en m'n spullen bij elkaar gezocht.
Van sommige vriendinnen en collega's al afscheid genomen en wat leuke en lieve aandenkingen meegekregen.
Veel maken zich wel zorgen over het ebola-virus, maar dat is (nog) niet in Kameroen. Oke, wel in Nigeria.. En ook Boko Haram is in het Noorden van Kameroen aanwezig. Ga ik gewoon lekker naar het Westen en Zuiden.

Vanaf morgen lekker nog 3 weken naar Mongolië (oke, eerst nog even m'n tas inpakken daarvoor...) en dan een weekje in Nederland voordat ik naar Kameroen vlieg! Ready to go!

  • 15 September 2014 - 10:20

    Paul En Cornelly:

    Hoi Laura,

    Leuk om je weer te volgen!
    Fijne vakantie en veel succes in Kameroen!!

    gr. en een dikke zoen van oom Paul en tante Cornelly.

  • 15 September 2014 - 10:32

    Mireille:

    Hoi Laura,
    fijne vakantie! en we houden contact.
    Enne groetjes aan Ad

  • 15 September 2014 - 18:40

    Tante Rika En Ome Gerrit:

    Wat veel te organiseren in korte tijd , maar na alle reisbelevenissen ben je wel wat gewent, nu eerst fijn op vakantie met je vriendje roy en daarna heel spannend wat je daar in kameroen allemaal zult tegenkomen.
    Denk goed om jezelf, en fijn om de verhalen weer te mogen lezen en lieve groetjes ook aan roy.
    Ome gerrit en Tante rika

  • 15 September 2014 - 19:46

    Jan En Gerda:

    Hoi Laura en Roy,

    heel veel plezier met jullie vakantie in Mongolië, geniet ervan .................... en dan hup naar Kameroen,
    wij blijven je verslagen lezen, heel veel plezier!!!!!!!!!!!

    groetjes Jan en Gerda

  • 16 September 2014 - 12:08

    OOM AB EN TANTE NEL. Appieh@simpc.nl:

    HET BLOED KRUIPT WAAR.........
    HOI LAURA EN ROY.
    OOK WIJ WENSEN JE EEN FIJNE VAKANTIE SAMEN MET ROY.
    EN DAARNA KIJKEN WE WEER UIT NAAR JE VERSLAGEN SPANNEND HOOR,VEEL SUSSES IN KAMEROEN DOE VOORZICHTIG EN WE HOREN WEL WEER VAN JE.
    GROETJES OOM AB EN TANTE NEL.

  • 24 September 2014 - 15:14

    Femmy Bosch:

    Hallo Laura ik wens je hele goede reizen toe en geniet van je verblijf in Kameroen. groetjes Femmy

  • 01 Oktober 2014 - 16:08

    Tiny Vriend:

    Hee Laura we wensen je een hele goeie reis naar Kameroen en heel veel plezier met werken daar.En voor nu nog een hele fijne vakantie samen met Roy.
    Ik ga je berichten volgen hoor .Heel veel succes Gr Dirk en Tiny

  • 10 Oktober 2014 - 15:37

    Joyce:

    Lieve collega

    Ik mis je nu al!! Heel veel plezier en geniet van alles wat je daar gaat doen. Ik kan niet wachten op je verhalen. Doe voorzichtig en tot januari!!!

    XXX Joyce

  • 11 Oktober 2014 - 12:28

    Nancy:

    Hoi Laura,
    Wat een geweldige ervaring ga je weer beleven! Wens je heel veel plezier! Geniet ervan!(maar dat gaat je zeker lukken:-))
    Leuk om je ervaringen mee te mogen beleven!
    Enjoy!
    Groetjes Nancy

  • 11 Oktober 2014 - 15:17

    Ton Van Loosbroek:

    Hallo Laura,
    je hebt weer een super actie voor de boeg.........geweldig dat je dit doet en natuurlijk wens ik je een super gave tijd in Kameroen. Mongolie is ook geen verkeerde voorbereiding en qua weer hoef je nu niet in klompenland te blijven.
    Laura geniet ervan.........................lieve groet
    Ton van Loosbroek

  • 12 Oktober 2014 - 13:20

    Corrie:

    Hallo Laura.
    heel veel succes in het verre Kameroen. geniet van je vakantie. We gaan je zeker volgen.
    Groetjes van ons van Perenhout 2
    Corrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hoogkarspel

Laura ontmoet Kameroen

Jahoor, daar ga ik weer! Ik kan er geen genoeg van krijgen en de onrust in mijn lijf zegt; WEGWEZEN! Dus nu op naar... KAMEROEN!

Hier zit het Treasure Centre in Bamenda, in het Westen van Kameroen. In het Treasure Centre komen kinderen met een verstandelijke beperking en de docenten/ begeleiders willen graag meer ondersteuning voor deze kinderen, zodat ze op de best mogelijke manier geholpen worden om hun zelfbeeld, zelfvertrouwen en ontwikkeling te ontplooien.

Dit keer ga ik daardoor meer werken aan gedragsmatige kant van de kinderen i.p.v. daadwerkelijk als oefentherapeut Mensendieck. Ik zal gaan kijken naar de indeling van de klassen, naar passende activiteiten en de basiskennis van de docenten te vergroten.

De eerste 5 weken zal Ad Lock met mij meegaan; een psycholoog die al vaker naar Kameroen is geweest. Na die 5 weken sta ik er alleen voor en zal ik proberen om met die doelen verder te gaan. Wat wij gaan doen is het vervolg van 2 koppels van 2 die in 2013 en 2014 heen zijn geweest.
Tot rond de kerst zal ik deze doelen voort gaan zetten om daarna nog even een paar weekjes rond te trekken in Kameroen. In het Engelse gedeelte wel te verstaan. Op z'n Frans rondtrekken is niet echt aan mij besteed denk ik...

Recente Reisverslagen:

09 Januari 2015

Voulez-Vous Rot op! Time to go!

29 December 2014

Merry Christmas at Mount Cameroon!

19 December 2014

Mission (in)completed; De wereld is verbeterd!

09 December 2014

Yes Sister, No Sister..!

28 November 2014

Met (on)geduld kom je ver!
Laura

Ik ben Laura! En ik heb weinig rust in mijn kont, dus het wordt soms tijd om weer even weg te gaan; weg van het werk, weg van Nederland, weg van het 'normale' leven :). In mijn vrije tijd zorg ik er altijd voor dat ik wat te doen heb; sporten, lezen, motorrijden, vriendinnen, vrienden en feestjes. Naast mijn vrije tijd ben ik als oefentherapeut Mensendieck ben ik werkzaam in mijn eigen praktijk in Volendam en als kinderoefentherapeut in Heerhugowaard.

Actief sinds 05 Maart 2012
Verslag gelezen: 643
Totaal aantal bezoekers 61886

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2019 - 01 April 2020

Laura en Roy ontmoeten Azië!

09 Oktober 2016 - 08 Januari 2017

Laura ontmoet Oeganda!

13 Oktober 2014 - 10 Januari 2015

Laura ontmoet Kameroen

31 Juli 2012 - 03 Januari 2013

Laura ontmoet Ghana...

Landen bezocht: